transform! -verkoston vuosikirja 2017 nyt tilattavissa

Euroopan vasemmistolaisten sivistys- ja tutkimusjärjestöjen transform! -verkoston vuosikirja 2017 on julkaistu. Vuosikirjassa eurooppalaiset aktivistit ja tutkijat analysoivat vasemmiston, kansan ja populismin kysymyksiä.

Vuonna 2016 Euroopan Unionin yhtenäisyyttä koeteltiin enemmän kuin koskaan aiemmin. Yleinen tyytymättömyys kansalliseen ja eurooppalaiseen uusliberaaliin järjestykseen – joka kulminoitui Brexitiin – antoi voimaa populistisille äärioikeistolaisille voimille. Tästä huolimatta useissa vaaleissa ja kansanäänestyksissä nähtiin jonkinasteista vastustusta tälle trendille.

transform! -vuosikirja 2017 tarkastelee kriittisesti aiheen avainkysymyksiä. Voisiko populismi toimia poliittisena konseptina myös vasemmistolle? Onko jako vasemmistoon ja oikeistoon vanhentunut? Näiden kysymysten tutkimusta varten kirjaan on koottu yksityiskohtaisia analyysejä populistioikeiston äänestäjien ja äänestämättä jättäneiden yhteiskunnallisesta taustasta.

Vuosikirja on kolmas julkaisu vuosittaisessa sarjassa, joka raportoi ja tutkii eurooppalaisia poliittisia ja yhteiskunnallisia tapahtumia. Demokraattinen sivistysliitto on transform! -verkoston jäsenjärjestö.

Kirja on englanninkielinen. (Painokset ranskaksi, saksaksi, kreikaksi ja italiaksi julkaistaan myöhemmin.)

Kirjaa voi tilata DSL:n toimistolta 20 euron hintaan, johon sisältyvät postikulut.

THE LEFT, THE PEOPLE, POPULISM: PAST AND PRESENT. transform! 2017
Toimittanut Walter Baier, Eric Canepa ja Eva Himmelstoss
Julkaisija: Merlin Press Ltd
ISBN 978-0-85036-729-4
308 sivua
Julkaistu helmikuussa 2017
Hinta: 20 euroa

Tilaukset:

Demokraattinen sivistysliitto
Viljatie 4 B 13, 00700 HELSINKI
puh. 09 – 7743 8130
sähköposti: dsl(a)desili.fi

Katso myös kirjan sisällysluettelo ja esipuhe.

WordPress theme: Kippis 1.15